small-banner-sillogos

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

1) Στα άμεσα σχέδια του Συλλόγου είναι η δημιουργία ομάδων στήριξης των γονέων  και των οικογενειών τους.

2) Εύρεση πόρων για τη λειτουργία Κέντρου Ημέρας .Σκοπός του κέντρου θα είναι η απορρόφηση  περισσοτέρων  ατόμων  με αυτισμό και ιδίως νέων που έχουν αποφοιτήσει από τις υπάρχουσες στο Νομό  δομές της Εκπαίδευσης. Μετά την ηλικία των 22χρόνων δεν υπάρχει κάποια δομή που να καλύπτει την δια βίου εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό. Στο χώρο του κέντρου να μπορούν να λειτουργούν προστατευμένα εργαστήρια, τμήμα πρώιμης παρέμβασης(αγωγή και εκπαίδευση νηπίων και προνηπίων),δράσεις κοινωνικής ένταξης, ομάδες δημιουργικής απασχόλησης που ήδη άρχισαν να λειτουργούν. Η λειτουργία ενός τέτοιου κέντρου προϋποθέτει ειδικευμένο μόνιμο προσωπικό βοηθούμενο και από εθελοντές και με την πολιτεία  αρωγό. Μια  τέτοια δράση  οι γονείς  από μόνοι τους  δεν έχουν την δυνατότητα να φέρουν εις πέρας. ..

3) Χώρος φιλοξενίας για παιδιά των οποίων οι γονείς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

4) Ξενώνες ημιαυτόνομης διαβίωσης.

5)Βασικός στόχος του Συλλόγου είναι η καλύτερη δυνατή εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Παραθέτουμε θέσεις –προτάσεις που αφορούν την εκπαίδευση των ατόμων με Αυτισμό.

5.1.Δημιουργία Ειδικών Σχολείων Αυτισμού στην έδρα του κάθε Νομού. Λόγω της ιδιαιτερότητας της διαταραχής θα πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια μεταξύ δημοτικού(Πρωτοβάθμια )και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ(Δευτεροβάθμια).Τα περισσότερα παιδιά κατευθύνονται στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ  και θα πρέπει όσα βήματα γίνονται  στην Πρωτοβάθμια να μην ακυρώνονται στην Δευτεροβάθμια .Ίσως θα πρέπει να δημιουργούνται ενιαίες δομές με ειδικευμένο προσωπικό στον Αυτισμό.(Ας παρακαμφθεί τουλάχιστον για τον Αυτισμό η δομή Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια ) και δάσκαλοι που έχουν επιμόρφωση στον Αυτισμό να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες στην Δευτεροβάθμια μέχρι να βρεθούν εκπαιδευτικοί που έχουν επιμορφωθεί στον Αυτισμό και στην Δευτεροβάθμια.

5.2.Δημιουργία δομών πρώιμης αντιμετώπισης και θεραπευτικής αγωγής στην έδρα κάθε Νομού.

5.3.Στις ήδη υπάρχουσες Πανεπιστημιακές Σχολές Ειδικής Αγωγής (τμήματα Βόλου και Θεσ/νίκης)  να υπάρχει κατεύθυνση ειδική για Αυτισμό, ώστε οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής να έχουν την απαραίτητη  εξειδίκευση, όταν θα διδάσκουν σε παιδιά με Αυτισμό. Να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που έχουν αποφοιτήσει από τις Σχολές Ειδικής Αγωγής Βόλου και Θεσ/νικης να δώσουν ΑΣΕΠ και να έχουμε μόνιμους διορισμούς.

5.4.Σεμινάρια για Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τον Αυτισμό. Στην δευτεροβάθμια η κατάσταση είναι χαοτική .Είναι επείγουσα η ανάγκη να δημιουργηθούν Πανεπιστημιακές Σχολές Ειδικής Αγωγής και για την Δευτεροβάθμια.  Σε κάθε Ε.Ε.Ε.Ε .Κ  ή Τ.Ε.Ε Ειδικής Αγωγής ή Τμήμα Ένταξης  Γυμνασίου, ο αριθμός των εκπαιδευτικών με γνώσεις Αυτισμού είναι ένας ή κανένας. Μέχρι να γίνει αυτό  είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  της ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης που ασχολούνται με παιδιά με Αυτισμό. Τα περισσότερα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ είναι απλώς χώροι φύλαξης για τα παιδιά με Αυτισμό.

5.5.Ένα βασικό αίτημα, η ύπαρξη μονίμου  εκπαιδευτικού προσωπικού, δεν νοείται  Ειδικό Σχολείο χωρίς  μόνιμο προσωπικό.Η έγκυρη προσέλευση αναπληρωτών δασκάλων ,καθηγητών και ειδικοτήτων καθώς και βοηθητικού προσωπικό. Τα περισσότερα Ειδικά Σχολεία ,Ε.Ε.Ε.Ε,Κ  και Τ.Ε.Ε Ειδικής Αγωγής  έχουν το πολύ 5 άτομα μόνιμο προσωπικό και οι υπόλοιποι αναπληρωτές ότι χειρότερο  για τα παιδιά με Αυτισμό .Οι μεταθέσεις και αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από τις ΣΜΕΑΕ και των ΤΕ να γίνονται εφόσον εξασφαλίζονται αντικαταστάτες από μόνιμο προσωπικό και όχι από αναπληρωτές .Κινδυνεύουν τα Ειδικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δ/βαθμιαςνα στελεχώνονται μόνο από αναπληρωτές.

5.6.Δημιουργία κέντρων ημέρας στην έδρα κάθε Νομού ,διότι με τις υπάρχουσες δομές η εκπαίδευση σταματά στα 22.Δεδομένου τα άτομα με Αυτισμό χρειάζονται δια βίου εκπαίδευση, ας  αναλάβει το Υπουργείο  Παιδείας  σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας-Πρόνοιας να δημιουργήσει τέτοιου είδους δομές.

5.7.Να δίνεται η παράλληλη στήριξη σε άτομα με Αυτισμό από την αρχή της σχολικής χρονιάς και να γίνεται η ανανέωσή της αυτομάτως κάθε χρόνο  χωρίς την εκ νέου εισήγηση του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.Η παράλληλη στήριξη πρέπει να γί νεται από εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής ή από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς  μετά την παρακολούθηση κύκλου σεμιναρίων ,που θα διοργανώνεται από το Υπουργείο με την βοήθεια  έγκριτων επιστημόνων και φυσικά με την βοήθεια των συλλόγων του Α.Φ

5.8.Στα παιδιά που φοιτούν σε τμήματα Ένταξης να δίνεται η δυνατότητα να φοιτούν και στην κανονική τάξη. Αυτό προϋποθέτει άριστη συνεργασία και επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς στον Αυτισμό και της Γενικής Αγωγής που έχει την κανονική τάξη και της Ειδικής Αγωγής που έχει το τμήμα Ένταξης.

5.9.Στελέχωση των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ με όλες τις ειδικότητες. Συνεχής συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών των ΣΜΕΑΕ και του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ και αξιολόγηση των μαθητών ετησίως. Η αξιολόγηση θα δίνει την δυνατότητα της δημιουργίας εξατομικευμένων προγραμμάτων και νέων στόχων για κάθε μαθητή για την νέα χρονιά.

5.10.Καταγραφή όλων των παιδιών τουΑ.Φ σε όλες της Δομές της Εκπαίδευσης και των παιδιών που υπάρχουν εκτός των Δομών .Να βρεθεί επιτέλους  ο ακριβής αριθμός των παιδιών του Α.Φ, ώστε  η Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες τις για την δια βίου εκπαίδευση των ατόμων του Αυτιστικού Φάσματος.